Patientsikkerhed
Af hensyn til patientsikkerheden gennemfører vi forskellige sikkerhedsprocedurer. Du kan derfor opleve at blive spurgt om de samme ting flere gange.
Journalindsigt
Du har ret til at vide, hvad der står i din journal, og hvis du ønsker det, vil personalet i afdelingen gennemgå journalen med dig. Du kan også selv se din journal elektronisk med digital signatur.
Tavshedspligt
Alle ansatte på livsstilscentret har tavshedspligt. Det betyder, at ansatte kun må videregive oplysninger med din tilladelse.
Fortrolige oplysninger
Når det er relevant for undersøgelse og behandling, udveksler Livsstilscentret dine journaloplysninger med andre sundhedspersoner uden dit samtykke, f.eks. til andre hospitaler, afdelinger, din egen læge, speciallæge eller hjemmesygeplejerske. Du kan altid frabede dig, at oplysningerne bliver givet videre.
Klagemuligheder
Opstår der situationer i dit forløb, hvor du ønsker at klage, så henvend dig til livsstilscentrets personale eller ledelse, så I kan forsøge at løse problemet sammen. Du kan også skrive til livsstilscentrets ledelse, til hospitalsledelsen, eller til Region Midtjylland, Regionssekretariatet.
Du kan også vælge at skrive direkte til Patientombuddet.
Erstatningsmuligheder
Får du en fysisk eller psykisk skade i forbindelse med din behandling, har du mulighed for at søge erstatning fra en offentlig erstatningsordning. Skaden skal anmeldes til Patientforsikringen:
Patientforsikringen
Nytorv 5, 3.,
1450 København,
Tlf. 3312 4343
Læs mere om Patientforsikringen.